جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

نخست وزیر عراق: حضور ائتلاف ضد داعش در کشور ما به پایان خط رسید

  • کد خبر: ۲۱۱۵۱۰
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
نخست وزیر عراق: حضور ائتلاف ضد داعش در کشور ما به پایان خط رسید
نخست وزیر عراق دوشنبه شب تأکید کرد که حضور ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در این کشور به پایان خط رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمد شیاع السودانی» گفت: ما در برابر مرحله  پایانی حضور ائتلاف بین المللی در عراق  قرار داریم و پس از پایان مأموریت ائتلاف، باید امکانات برای رفع نواقص فراهم شود.

نخست وزیر عراق ۶ روز پیش نیز گفت که حضور و ماموریت نظامیان ائتلاف بین المللی به درخواست عراق آغاز شد و بنا به درخواست کشور ما نیز پایان خواهد یافت.

وی افزود: هدف از پایان دادن به ماموریت نظامیان ائتلاف بین‌المللی، گرفتن همه بهانه‌های مربوط به حملات علیه مستشاران آن است.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع حمله نظامی به خاک عراق غیرقابل پذیرش است، افزود که اقلیم کُردستان عراق بخشی از گفت‌وگوها برای خروج نظامیان ائتلاف بین‌المللی است.

نخست وزیر عراق در این گفت و گو با اشاره به اینکه بغداد پس از حملات اخیر هیچ‌گونه تماسی با واشنگتن نداشت، اظهار کرد: دولت عراق به معادله‌ای دست‌ یافته است که گروه‌ها (مقاومت)، حملات خود را در ازای توقف پاسخ آمریکا متوقف کنند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->